sjumånader

Snart sju månader sedan jag flyttade mitt nice piece of ass från Luleå.
Ifall tiden går fort.. JO. Hallå, hinner jag ens andas?

Bott i stockholm nu i drygt två månader. Vad har hänt under dom månaderna då.
Hmm, fest nästintill varje dag, jobbande och massa shoppande.
ett besök på skansen, två bio besök. - i en kort och god verson.

Frågan, trivs jag.
Ja, som fisken i vattnet, som måsen i skyn, som snigeln på marken, and theeen.
Denna stad har verkligen MASSOR, Jag älskar att promenera runt i området jag bor, se alla fina hus,
trädgårdarna.
Stannar jag i denna stad, så skall ett hus inköpas i detta område.

Jobbet?
Mitt jobb är bra, fått massor av beröm. Jag kom in i det fort, gör saker jag ska göra. Och är sjukt bra på det jag göra också.
Jag trivs med det, lönen hade ju kunnat vara några lappar bättre ;)
Men det kommer, jobbar nu bara 62%, på en vecka hoppar jag upp till en 80% rad.
Mycket bättre.

Känslomässigt?
Men då kommer det alltid ett men. Livet hade varit massa bättre hära.
Ifall jag hade haft möjlighet att ta ner min älskade lilla vovve, jag saknar henne så mitt hjärta
spricker.
Har haft en sådan otrolig klump i magen, eller jag har en sådan klump i magen.
Jag vill hem o gosa med min lilla skrutt, jag vill hem och träffa mina vänner, träffa min familj.
Tankarna har helt ärligt snurrat kring att flytta tillbaka, säga upp mig, fly till trygga lilla luleå.
Men det kommer inte ske, inte på ett tag.
Ligger nog bara i en svacka nu, tur att jag är en fighter ;)
när jag närmar mig botten, så tar jag bara ett nytt andetag.
Men hem kommer jag nog inte åka, inte ännu, hade tänkt åka och hälsa på denna helg som kommer, men blir
inget av det. Planerat är i alla fall att åka upp till Luleå Kalaset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0