Helgen

Helgen som varit har jag spenderat i skövde.
Kan ju säga, att det var en ren mardröm att ta sig dit.
Först gick allt kanon, tåget från linköpning gick i rätt tid osv.
Sen framme i Katrineholm, började det kaosa. Mitt tåg var försenat en timma, så jag satt
surmulen där i katrineholm och väntade. Sen hörde jag mitt tåg ropades upp och jag kutade som en gnu
mot perrongen, för att se tåget smälla igen dörrarna och börja rulla. Kakakakatastrooof..
Aja, som tur var gick det ett tåg en kvart efter som jag fick åka med i.
Men under den kvarten, hann jag bli jagad av ett fyllo som inte talade svenska och stog och skrek Guteeenbooorg
i mitt öra och börja dra i mig. urhh säger jag bara..
Men tog mig iaf levande till skövde, sen snabb förbättring av sminket och så halsa lite vin och bege oss utåt.
var rätt kul ute på bogrens, men jag var den ända som tyckte de. hä hä hä ;)
vi tog oss hem levande iaf, jag med nöd och näppe efter snöbadningen som nått rikspucko tyckte var skoj.

Lördagen så låg jag halvdöd, helbakis hela dagen, framåt nio piggnade jag till och började mejka mig.
tog två glas vin och sen taxi in mot skövde city igen, och en liten utgång.
Var ok, jag halkade i spya på toan, det var mindre trevlig. Vidriga människor som inte kan pricka toa som låg en halvmeter bort..
Vart några cider där ute och sen hemgång.

Vakande någolunda tidigt igår, skulle med tåget som gick 11.47, eeh jo tjena att jag hann med det.
Var på tågstation just i tid för att se tåget rulla bort. Vilken lycka..
Men jag fick det ombokat och pengar tillbaka så det tackar jag och bockar för, även fast jag helst av allt hade velat åka med mitt tåg.
Men jag tog mig även levande hem till linköping.

I morgon är det jobb på schemat, spännande!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0